onsdag den 26. september 2012

Blodblomme, Prydpære og Japansk prydæble.

I nordhaven i det gule bed står der 3 prydpære. Jeg har længe ønsket mig 2 mere.


Så det har jeg købt. Det er ikke nemt at se men bagved har jeg plantet skiftevis bredbladet liguster og buksbom. De skal med tiden gerne blive til søjler og lukke delvis af så man ikke kan overskue nordhaven på en gang.

I bedet hvor jeg har de 3 stativer med Constance Spry har jeg plantet 2 Japanske prydæble.

I Sydhaven har jeg også plantet et par Japanske prydæble.

Her set fra Kærlighedsstien. Jeg glæder mig til hækken bliver bliver stor og tæt.

I hver ende af huset har jeg plantet 2 stk. Nigra blodblomme.

I den anden ende af huset. I begge bede har jeg de mørke planter. Alle træerne nåede jeg at få i jorden før vi fik det grimme vejr.
GOD AFTEN TIL ALLE JER DERUDE :))))

22 kommentarer:

  1. Sikke en frodighed allerede i din have! Det varer da ikke længe, før der helt er lukket til. Smukke træer du har valgt! Så flot de passer til beplantningen under!
    Er det kun prydtræer? Kan der spises af dem, her tænker jeg på de japanske prydæbler af fugle og mennesker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Tror der går et par år endnu før jeg opnår den frodighed jeg higer efter.
      De Japanske prydæbler har de flotteste mørke bær. Tror kun de er spiselig for fuglene.

      Slet
  2. Godaften Margrethe.Sikke smukke træer du har fået i din have.Jeg har en enkelt af prydpæren.
    Den står i en stor krukke.De Japanske prydæbler er også skønne med deres mørke løv.
    Du har jo også en pæn stor have,så du har plads til alle træerne.
    Det bliver spændende at se hvordan det hele ser ud til foråret.
    Knus jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Jeg er utrolig glad for mine træer. Tror det tager lang tid før haven er som jeg ønsker den, men jeg føler jeg er ved at have de ydre rammer.

      Slet
  3. Woaw Margrethe, sikke nogle lækre træer du har købt :-D
    Det ser knagme godt ud.
    Jeg har engang haft en Blodblomme udenfor mit køkkenvindue. Det er virkelig et fantastisk smukt træ, at have udsigt til.
    Prydæblen kender jeg ikke, men det ser rigtig godt ud. Det bliver da skønt, at sidde på den bænk, når det hele vokser lidt mere til :-D
    Det bliver spændende at følge.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Haven bliver bedre og bedre men der er lang vej endnu. De to træer ser meget ens ud, tror den eneste forskel er der kommer bær på den Japanske prydæble.

      Slet
  4. Smukt! Smukt! Dejligt med de skønne træer og ikke noget "pjatværk" med kun at købe en af hver, nej du gør det grundigt, - og flot ser det ud :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg håber da det bliver flot med tiden. 1 træ batter jo ikke noget i min store have. Jeg skulle have været på ferie i Frankrig i juli måned men men blev enig med mig selv om det var bedre med træer til haven :)))). Hvad man dog gør for den have. :)))))
      På havens dag tænkte jeg ellers på dig var på besøg i en have i hvor der lå en lækker frø på kanten af et bassin.

      Slet
  5. Dejlige træer, som man godt kunne ønske sig selv. Kniber dog med pladsen, så dejligt at jeg kan "vandre" rundt i din store have med alle de mange træer.

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Det er skisme dyrt at have en stor have. Tror der går en tre år mere før man man kan "fornemme" min have.

      Slet
  6. Kære Morgrethe.
    Ja man må sige at du går "all in" når du plante-shopper. Jeg er pjattet med alle de træer du har købt, det passer utroligt smukt til jeres hus med de mørke træer. Jeg er ret misundelig på dig, men jeg valgte så ferien istedet for træer og det var heller ikke så ringe endda :-)
    Hygge hygge
    Lone

    SvarSlet
  7. Hej søde Lone.
    Det med "all in" har jeg lært af den søde Tante Grøn. Man er sommetider nødt til at vælge :). Din skønne have er jo ikke så bar som min. Godt at høre det var en god ferie.
    Også hygge til dig.

    SvarSlet
  8. Så man kan se stor havens fordel - masser af plads!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er masser af plads, til tider for meget. Men jeg bliver da mere og mere glad for den.

      Slet
  9. Hej Momsi :)))
    Så kom der endelig et indlæg fra dig....var lige ved at tro du havde fået blogger-blues :D
    Har set træerne IRL og det ser kanon ud og om 5-10 år vil du rigtig glæde dig over du fik gjort det.
    SES!

    SvarSlet
  10. Hej Mamselene.
    Døgnet har kun 24 timer. Jeg har jo også andet at lave..... som du :))))
    5-10 år så er jeg jo en gammel kone til den tid.
    Knus Mumsi.

    SvarSlet
  11. Det ser rigtig godt ud med alle træerne. Jeg er vild med de mange prydpærer - det er lige min stil med mange af samme slags. Og de rødløvede træer er et must.
    Det bliver også et rigtig skønt siddested ved hækken langs kærlighedsstien imellem de 2 japanske prydæbler og heldigvis vokser hækken hurtigt:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth.
      Da Claus Dalby viste prydpære første gang var jeg ikke i tvivl dem måtte jeg bare eje.......
      Hækken blev plantet i november 2011...........så til næste sommer vil jeg sidde på bænken og nyde solnedgangen i ly af hækken.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  12. Søde Maggie,

    hvor skønt med et indlæg fra dig:o)Jeg ved jo, hvor meget du knokler, så det er fantastisk, at du ind imellem også kan få tid til at blogge.

    Det ser helt fantastisk ud med alle dine nye træer. Jeg er især totalt forelsket i det nederste/sidste billede i din kavalkade, hvor blodblommerne "taler" med stokroserne på samme farvesprog. Men jeg er jo også hys med farver:o) :o) Jeg bliver mere og mere vild med de rødløvede træer. Hvor giver de jeres hus og have et flot modspil.

    Det er imponerende at se, hvor meget pondus, frodighed og sjæl din have har, efter kun 4 ? år på bagen, er det vist?

    Glæder mig til at se alle dine smukke nye træer i virkeligheden. Her er man igang med årets løg-masochisme:o)Pyyyyyyyyyyh, det trækker tænder ud.

    Knus og de allerkærligste tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære søde løgnarkoman.
      Jeg kan ikke forstå***** at det tager så lang tid for dig at lægge løg;)))))) det brev radisser må være MEGA stor;))))
      Er du tandløs næste gang vi ses ????.
      Det er nu kun 3 år siden jeg gik i gang- fortrudt jeg ikke kom i gang noget før.
      Jeg er glad for at John viste de Japanske træer til mig...så tak ham lige.
      Knus og tak søde Jyt.

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)