fredag den 6. april 2012

Der fik jeg godt nok lige en "GRINER". Nu rabler det hvis FRU H.......

Først lige et par billeder jeg holder af før  "CHOKKET".
Fra en tid der var engang.

Ham her holder jeg også af min dejlige Handymand. Der er så sød at gøre mine drømme til virkelighed. :).

Et billed lige efter mit hjerte.

Men da jeg så det her kunne jeg ikke lade være med at grine. HA HA. For i mit hoved havde jeg et billed af  masser frodighed. Synd at sige der er her. Fra havesiden ser det sådan ud. Jeg har købt 2 Kaprifolie "Loly" så når den blomster vil jeg gå ud og ind af portalen og snuse dens dejlige duft.  Farven er svaggul. Der skal selvfølgelig være en masse andet på indersiden af hegnet der giver frodighed.

Set fra vejen af.

Det var noget af en udfordring at finde noget til dekoration. Jeg havde forstillet mig et par kugler og nogle hyldeknægte med krummelurer. Var i diverse genbrug og på losseren uden at finde noget. Så det blev til et par kroner og en jernrist der blev delt i to og et sødt lille fuglehus. Jeg er nødt til at købe et par fuglehuse mere for at propportionerne passer.

En god ven kom forbi og hjalp med at rejse portalen og flagstangen.

Jeg måtte ikke tage billeder af dem, men de drillede mig og spurgte "HVORNÅR KOMMER BILLEDBLADET FORBI" så det var min lille hævn. HA.HA. Carsten og Ole.

Lille detalje godt håndværk.

Kronen på værket. Og en dejlig blå himmel.

Til slut risten der blev delt. Det kan godt være det rabler for mig men jeg har det SJOVT OG VIL UDLEVE MINE DRØMME vi lever kun en gang. Og jeg vil ønske I alle vil få opfyldt jeres drømme.

28 kommentarer:

  1. Tak for de smukke billeder.
    Hvor ser det godt ud med kronerne og fuglehuset.
    Ha´ en god påske.

    SvarSlet
  2. Hej Margrethe
    Fin portal, det skal nok blive flot, når det hele gror op, især med nogen slyngplanter op af hegnet.
    Vores have blev lavet for 10 år siden, det meste var små barrodstræer, det var, hvad der kunne blive råd til den gang. I dag er det hele groet fint op og ligner en have, synes jeg selv :o)så fat mod så langsomt går det heller ikke.
    Måske skal I fra Mors alle tage en tur over til mig og kigge, jeg har jo blogtræf d. 19.5. Og tante Grøn har talt om at komme, I kunne da få en hyggelig tur I tre deroppe fra. I må også gerne komme en anden dag,hvis I har lyst. Du kender jo vejen til Hou, ved jeg.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jeg vil gerne en tur over at se din have :) men jeg arbejder om lørdagen.
      Så hvis det må være en anden dag,kunne vi tøser nok finde ud af noget.
      Tror også portalen kommer mere til sin ret når den bliver overdænget med planter.

      Kh Margrethe.

      Slet
    2. Hej Margrethe
      Det må meget gerne være en anden dag, det kunne være hyggeligt. Sig til når I finder en dato, så finder vi ud af det, I er meget velkomne.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  3. Det ser da rigtigt dejligt ud. Det skal nok blive super godt når først planterne begynder at gro og giver farve og duft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Det håber jeg da.

      Kh Margrethe.

      Slet
  4. Hold da op hvor er de gang i den hjemme hos jer. Det bliver da super flot - jeg kan sagtens forestille mig det med kaprifolier og blomster også ;) Og tillykke med terrassen, den ligner meget vores, jeg har ikke læst hemmelige haver endnu, men glæder mig som et lille barn. Har stået på venteliste på biblioteket MEGET længe, kan snart ikke vente mere... Fortsat god påske
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak . Tak :D

      Hemmelige Haver kan du glæde dig til ....... den ligger fast på mit køkkenbord.

      Kh Margrethe

      Slet
  5. Det hele emmer af energi, kreativitet og godt humør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Alle 3 dele skal der til når man er ejer af en have.

      Kh Margrethe.

      Slet
  6. Det er en rigtig flot portal, men jeg kan godt forstå hvad du mener :-D Vi glemmer lidt at alle planterne ikke er der med det samme, sådan som i de billeder vi ser for os.
    Men bare rolig, med kaprifolier skal det nok gå tjept. Og ellers kunne du jo gro nogle pral-bønner op ad den, bare for at få lidt grønt til sommer ;-)
    Alt i min have er også købt småt og bart på budget, men det kommer, det lover jeg. Og jeg kan meget bedre lide sjove og personlige indslag end dyre færdigkøbte løsninger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Ja sådan er det når man ser i billeder.
      man skal åbenbart have tålmodighed........Det er en mangelvare her på matriklen.
      Det er surt at der skal penge til i´kk. ;))))).

      Kh Margrethe.

      Slet
  7. Skide godt fundet på, med metalristen og kronerne til din portal :-D
    Det er bare med at bruge fantasien, og gå efter sin drøm, så kan alt lade sig gøre.
    Jeg har også mange havedrømme, ja drømme i det hele taget, så dem går jeg efter, at få opfyldt lidt efter lidt.
    Rigtig god Påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantasi har jeg i rigelig mængde af.
      Drømme skal der til ellers er det ikke til at holde ud.
      Håber du får opfyldt dine.:)))))).

      Kh Margrethe.

      Slet
  8. Metalristen er da genialt tænkt, respekt for den!! ;o) Og jeg kender kun alt for godt at fornemmelsen af billederne i mit hoved ikke helt svarer til virkeligheden. Det sjoveste er når jeg prøver at fortælle til folk der er knapt så haveinteresseret, så kigger de på mig som om jeg kommer fra månen!! Men bare vent! En dag bliver alting frodigt, blomstrende og velduftende og nøjjjjj... hvor vi glæder os!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jammen vi glæder os da.
      Ja var det ikke smart fundet på.
      Jeg har opgivet at fortælle til ikke haveintereserede om min have. De glor på en som om man ikke er for klog.
      Jeg har været på arbejde 10 timer så godnat til dig.

      Slet
  9. Smart tænkt - det ser ski da godt ud :o)
    Og nok endnu bedre når kaprifolien får fat... og det gør de hurtigt. Jeg har selv kaprifolie opad et rionethegn, og de gror med lynets hastighed ;o)
    Jeg kender godt det der med at man blir drillet, bare fordi man render rundt og fotograferer alt og alle, hele tiden og så igen... hø hø :oD

    Ha en go påske...

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi tænker døgnet rundt os havenørder.
      Og tak.
      Tror selv det bliver godt engang :)))).

      Godnat og sov godt.

      Slet
  10. :-D Jeg kom at tænke på en western film lige da jeg så det første billede. Ud mod marken ;-)
    Hvor din portal er indgang til ranch ;-) Men jeg er sikker på at det nok skal blive et frodigt paradis med tiden!!
    Det er skønt med dit gode påske humør!
    Rigtig god påske!
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Jammen godt tænkt jeg bor jo også på det vilde MORS.
      Oppe i knolden ser tingene jo anderledes ud. Der lød det frodig ,frodig og hvad så jeg. Fnis.

      Også god påske til dig.
      Kh Margrethe.

      Slet
  11. Det skal nok blive godt når der slynger sig en masse dejligheder rundt over det hele :)
    Så ved man da hvad man skal købe til dig- små nuttede fuglehuse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en ´god ide´
      Jammen med tiden bliver det da godt ;DDDDD

      KH Margrethe.

      Slet
  12. Dejligt med sådan en handyman:-)
    Som resten af flokken også er inde på, så skal frodigheden nok komme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så skønt med en mand der har skruet hænderne godt på.
      Frodighed tager åbenbart tid, laaaang tid.

      Kh Margrethe.

      Slet
  13. Du har ret, den ser lidt fessen ud, men jeg er sikker på at den nok skal blive SMUK, når de to kaprifoler får magt over portalen. Glæder mig til at se resultatet, ja til at se det hele frodigt i jeres dejlige have til sommer :o)

    knuZzzz Rikke <3

    SvarSlet
  14. Undskyld mig, men jeg måtte grine med;))))))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg kender det godt, det med at man ser det hele for sig. Jeg har selv en stor og bastant portal som skal fyldes af Rosa Helenae og arkitektens trøst, men de tager sig god tid med at blive store selvom de burde være enorme efter 2 år.

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)