torsdag den 26. april 2012

Regnsvejrbilleder.................og tulipaner.

Jeg er her endnu. Men jeg har så travlt lige i tiden med en masse forskellige ting, og det dumme vejr er ikke med mig.
Et kig i mit drivhus. Jeg mangler stadig at prikle en masse ud.


Et sørgeligt syn med al det vand. I baggrunden mine buer de er ikke på plads endnu p.g.a. al den regn " SNØFT".
Det er lige før jeg har brug for en båd.


Så er der gang i tulipanerne. Mount Tacoma og Spring green. I det hvide bed.


Tulipanerne Sen Angeligue og Apricot Beauty Pink. Mit Pink bed.


Der er også gang i det lille drivhus.

Tulipanerne Queen of Night , Shirley Violet og Purple Prins. Ved pergolaen den purpurfarvede del.

Hvid Hortensia på den ny terrasse.


Mount Tacoma tulipaner.


I krukkerne foran huset har jeg købt fire dejlige Hortensia  "Ayesha". Dem skal jeg bruge senere i et bed der er under planlægning.




I bedet ved terrassen mod syd er der tulipanerne Maytime, Barcelona, New Design, Blue Diamond, Apricot Beauty, Purpur Lady og Foxtrot Pink.


På modsatte side af terrassen tulipaner magen til.


Tulipaner uden navn.


Min dejlige Fritillaria Imperialis. Har sat 5 men kun 2 er dukket op. Tulipanerne i dette bed er Queen of Night.


Et billed af mit skovbed hvor der nu er ryddet op.


Tulipaner i mit gule bed. Spring green og Mount Tacomo. Nu er det da ved at ligne noget.


Et kig hen til det hvide bed. Der gik mange tulipaner til da terrassen blev lavet.


Det nye bed i sydhaven. Tulipanerne er, Queen of Night, Purple Prince og Shirley Violet.
Det er godt den fødselsdag snart er ovre så alting kan blive normalt igen. Nu skinner solen så er der havevejr :o).
GO`dag til jer derude.



19 kommentarer:

  1. Hold da maule du her mange frølinger :-D Ja det er knagme et stort arbejde når der skal prikles ud. Jeg stod i ca. 3-4 timer i går og priklede og pottede om. Og jeg er slet ikke færdig endnu. Det gør ikke noget for jeg kan godt li´det.
    Også kan jeg se vi ikke er de eneste der har vand i haven. Jorden har godt af det ja, men hold op det er træls.
    Jeg må sige du har Tulipaner i "industrielle" mængder :-D Det ser godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak FARMOR.
      Stort tilykke til dig.

      KH Margrethe.

      Slet
    2. Ha ha... tusind tak Margrethe :-D

      Slet
  2. Det ser da bare drønflot ud med alle de tulipaner i din have, kan godt se at jeg har endnu mere at lære når det kommer til forårsløg. tak for inspirationen. Vi fik først regn her på sydfyn i dag kl 4 så jeg var heldig at have en dejlig havedag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Jeg kunne godt have brugt mange flere tulipaner.
      Jeg er ved at være træt af al den regn.
      Det var godt nok lækkert med alle de ting du fik igår.

      Kh Margrethe.

      Slet
  3. Ja der er gang i frølinger - det er fast priklearbejde de næste mange dage!
    Synd med det vand i jeres bed - kan se der er flere, der har samme problem i blogland.
    Men du har mange dejlige tulipaner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne godt havde brugt mange flere tulipaner.
      De bede med vand driver mig til vanvid.
      Jeg har heldigvis ikke tulipaner i de bede.

      Kh Margrethe.

      Slet
  4. Der er rigtig gang i dine små ny planter.
    Hvor har du mange smukke tulipaner.
    Godt nok træls med al den regn. Håber snart vi får mange solskinsadage i træk, så man kan komme igennem hele haven for første gang.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige i tiden sker der en masse i haven og det går stærkt.
      Ja det er meget træls med den regn, syntes snart vi har fået nok.

      Selv god aften til dig.

      Slet
  5. Skønne havebilleder, selvom du snart skal anskaffe waders.
    Ved I, hvorfor vandet ikke trækker væk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Grundvandet ligger højt og jorden er fed lerjord.
      Jeg har lavet en masse lupiner har hørt at de kan virke som dræn pga. de har pælerod.
      Jeg håber virkelig det hjælper. Vi har snakket om at leje et pælebor og lave en masse huller og putte små sten i.
      I bedet er der purpur solhat jeg kan ikke forstå de overlever de kan jo ikke lide at soppe i vand.

      Kh Margrethe.

      Slet
  6. I har da noget med tulipaner deroppe på Mors, sikke mange fine forskellige du har.
    Men en robåd det er altså for tidligt endnu, der stod noget mere vand i min have sidste år i august september.
    Men træls er det, jeg kan anbefale et regnvandsbed.
    Ups så lige at du skrev til Marie Grundvandet ligger højt, det er det samme her. Du må have manden ud med spaden ligesom Bent gjorde. Det med planter kan desværre ikke gøre det, men det er et stort arbejde. Vi ved endnu ikke om vores virker, men vi håber.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.

      Jeg elsker tulipaner. Det var Bilka der gjorde det muligt fordi til sidst kostede CD`S kasser næsten ingenting.( I år forkøber de sig nok desværre ikke og heller ikke jeg.).
      På markerne omkring mig er der også meget vand. Et eller andet skal der ske. Jeg har ellers hørt at lupiner skulle være gode til at trænge dybt dybt ned i jorden.
      Lige nu skinner solen, dejligt for jeg mangler at klippe en del roser ned.
      Sidste efterår købte jeg 2 store hængebirk de skulle også være grådige efter vand.

      Kh Margrethe.

      Slet
  7. Wow, hvor har du mange skønne tulipaner! Det er virkelig helt CD'sk. I er altså gode til at få lagt løgene i jorden deroppe :-)
    Ja, det er ved at være møg-irriterende med alt det vand. Vi sopper også rundt her, men det er da slemt med dit bed, øv.
    Vejrudsigten lyder som om det skulle blive bedre snart, så lad os krydse alle vores sorte fingre i Blogland for det :-)

    SvarSlet
  8. Hej Hanne.

    Tak jeg er vild med tulipaner.
    Ja det er bare så TRÆLS med det vand.
    Solen skinner her så jeg satser på at blive færdig med at klippe roser ned i dag.

    Kh Margrethe.

    SvarSlet
  9. Wow Margrethe
    Jeg lægger mærke til at du tit siger mit nye bed. Er mange af dine bede ny anlagt?
    Det er så dejligt med alle de tulipaner du har lagt! - Kan du ikke også snige et par billeder ind af vores skønne Tante Grøns have ;-)Den må jo se forrygende ud nu.!
    Rigtig god søndag K.Gro :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gro.
      Besøger tante Grøn i løbet af ugen. Så kan det godt være der kommer billeder fra hendes smukke have.
      GO` dag til dig.

      KH Margrethe.

      Slet
  10. Hej :o)
    Det ser ski godt ud Morgrethe ;o) Kommer snart ud og kigger :D
    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da dejligt vi ses.

      Kh Med mit nye navn (Morgrethe):).

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)