torsdag den 31. maj 2012

Jeg er vild med syrener.

For 3 uger siden gik jeg helt AMOK med at købe syrener 16 stk. blev det til. Det var mine fødselsdags penge der blev brugt.

De blev plantet langs kærlighedsstien. En sti kan altså godt være græs :).

Denne skønhed hedder Mulataka.

Endnu en skønhed Dobbelt Milene.

Ved vandfontænenen som også er en gave er der plantet 2 stk. Mme Lemoine i krukker.

Ved Portalen er der plantet en hved hver side. Den til højre er Dobbelt Milene og til venstre Primose.
Lige i tiden har jeg gang i så meget at jeg har mistet overblikket. Men 10 stk gik til kærlighedsstien 2 stk. til vandfortænen, 2 stk. til portalen og 2 stk. til Rosenpergolaen. Jeg var så heldig at få 2 st. syrener i fødselsdags gave de er plantet ved Rosenportalen så der er 4 stk.
Men jeg burde ikke klage over alt det jeg er ved at få  lavet. Men alt det der er gang i viser jeg senere.

33 kommentarer:

  1. Og jeg er vild med dig.....

    Gad nok vide, hvad det er for en masse spændende ting, du har gang i, min kærrose.

    Stort syrenknus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Tante Grøn du er nu altid så sød.
      Hvad jeg har gang i TJAEEEE jeg hved det knap nok selv ;D.

      Et Negerkys herfra. ( jeg sidder og guffer en flødebolle MUM´s.)

      Slet
  2. Kære Margrethe

    Uf, hvor gør du os nysgerrige, er ved at revne helt, gad vide hvad du nu har fundet på. Der har jo været meget stille her på bloggen, men det er klart når der er meget der skal laves udenfor. Jeg tøjer nysgerigheden lidt og venter med tålmodighed.
    Skønne syrener, dem kan man ikke få for mange af.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. noget gik galt svaret er lidt længere nede.

      Slet
  3. Syrener kan man aldrig få for mange af :o) Mine er desværre allerede på retur. Så stærkt det går alt sammen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det går næsten for stærkt. Duften er bare så skøn.

      Kh. Margrethe.

      Slet
  4. Og det er blevet så flot, har jo set det IRL :)))Snart har jeg bil igen og så slipper du ikke for at give morgenkaffe i syrenduften ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nøøøj har du snart en DYT :) det er da dejlig så behøver jeg ikke at køre taxi længere. Jammen det glæder jeg mig til du kommer tøffende til Syren kaffe.

      Knus Morgrethe.

      Slet
  5. Kære Pia. År 2012 vil blive et år jeg ser tilbage på med glæde. De fleste af mine drømme og mere til blev indfriet, hvad mere kan man forlange ud over mere tid. I skal nok få det at se når tid er.

    Knus til dig fra det blæsende og tørre Mors.

    SvarSlet
  6. ... var der nogen der sagde "industrielle mængder"... Der bliver en berusende skøn duft i din smukke have. Må ha' duft-pc...

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det virker ikke som "industrielle mængder" kærlighedsstien er ca. 40 meter lang så de 10 der er plantet der fylder ik´ så møj. Lige nu ser haven ikke for skøn ud med de tiltag manden har gang i.

      GO`DAG til dig.

      Slet
  7. hej Margrethe.sikke dog et indkøb.når de alle blomstre må du blive helt bedøvet
    af den dejlige duft.Hilsen jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.

      Det var så lækkert at bruge så mange penge på en gang. Det er jo ikke så tit man prøver det ;D. Duften er himmelsk.

      GO`GAG til dig.

      Slet
  8. Syrener er da også underdejlige - og indbegrebet af dansk sommer. Duften af syren efter en regnvejrsdag - skønnere en nogen parfume.
    Så bliver det spændende at se, hvad du går og pønser på.......!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Det giver jeg dig ret i. Når der kommer regn må jeg en tur på Kærlighedsstien og dufte syrenerne.
      Tingene tager tid (for lang tid) men manden arbejder stadig på fuld tid. Men om en måned går han på 20 timer uge så bliver det nok færdig.

      GO`DAG til dig.

      Slet
  9. Jamen Margrethe, hvor ER det skønt, at du er gået syren-amok. Jeg ville SÅ gerne have plads til blot 1 - én - Beauty of Moscow, men kan ikke hitte ud af, hvor jeg dog skal gøre af den. Du er sørme heldig at have så meget plads til at regere på. Kan godt forstå hvis du har mange projekter i gang med den størrelse have, for det har selv jeg i min lilleput have. Gad vidst hvad I har gang i?

    Portalen ligner nærmest indkørslen til en ranch i Texas :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jammen det er så skønt. Jeg er den lykkelige ejer af 4 stk. Beauty of Moscow :) men der er kun en der blomstre. Når jeg selv kan overskue det får I det at se.
      Den portal gør mig glad :) hvorfor aner jeg ikke, men den får smilet frem hos mig.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  10. Tillykke med de mange Syrener :-D Dem kan man heller ikke få for mange af. Det bliver da et helt fantastisk skue når de vokser sig store og smukke.
    Spændende hvad det er du går og sysler med ;-D Men jeg venter spændt for vi får det vel af se på et tidspunkt?

    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Syrener må der da være på en Kærlighedssti ikk´.
      Kan se det var en god tur du havde syd på !!! ikke dårligt på denne årstid.
      Jeg skal nok lave et indlæg om det der sker her. Jeg orker det bare ikke lige nu.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  11. Enig med Bente -syrener er indbegrebet af dansk sommer. Og dem, du har anskaffet, sætter garanteret ikke irriterende rodskud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.
      Du har ret de sætter ikke rodskud. Mod vest har jeg syrener der sætter rodskud og det gør ikke noget.(de giver dejlig læ, det er i den mere vilde del af haven :).
      Jeg er da lidt misundelig på den dejlige indkørsel du har. Det må dufte så uhmmm.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  12. Ja, du er vist vild med Syrener! Men de har også den skønnest duft, der lover sommerens komme.:O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Og de dufter himmelsk.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  13. WOW der er nok en der giver den gas ;-)
    Mon ikke at Syrenprinsen har været indblandet på en eller anden måde?? ;-)
    Det bliver det vildeste flor af syrender i haven, og meget skønt!!!
    Rigtig god weekend
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var de dejlige penge fra min fødselsdag der blev brugt.
      Syrenprinsen var så sød at hjælpe mig med rådgivning.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  14. Amok... ja det må du nok sige... he he :)
    Men syrener er lækre, og hvorfor så ikke købe sig 16 styks... sikken en duft du får i haven :)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Pengene var ved at brænde hul i lommen på mig. De er plantet så jeg snuser og snuser.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  15. Altså hold da op med Syrener. Men giver dig ret - den er pragtfuld og er vild med duften. Har kun en i haven og den er hvid. Lille og ser en anelse syg ud, men jeg nyder den. Det med en kærlighedssti - gad vide om man ikke kunne lave en i en lille have:) - det lyder så hyggeligt.

    Ha´ en rigtig skøn dag og god arbejdslyst.

    Mange hilsner Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du da godt lave selv om din have er lille.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  16. Er også ret vild med syrener og gad bestemt godt have hele 10 buske! Det må give den mest fantastiske duft - til næste år ...

    Har lige fundet din blog. Sikke nogle dejlige have-indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvorfor jeg så lige skriver 10 stk, når du skriver 16, ved jeg ikke ... Men syrener er godt, flere syrener er bedre :-)

      Slet
    2. Duften har jeg, de fleste var i blomst. Velkommen til min blog.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  17. Syrener er dejlige.
    Der bliver en duft så jeg ved ikke hvad tralala..
    Dem bliver du glad for,
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)