tirsdag den 15. maj 2012

Tulipaner.


Først lige et billed af terrassen som jeg er så glad for. Prøv lige at bemærke den flotte rapsmark.


Et kig hen over nordhaven. Som i kan se er der nu blade på blodbøgen. Farven er måske lidt bleg men den skal nok blive flot.

Jeg har kappet alle hovderne på Mount Tacoma nu er det Spring Green der er hovedaktør.

Spring Green og lidt tilbage blevne Mount Tacoma i selskab med Biskophat.

Shirly i den rigtige farve. For hver dag der går bliver den mere ( rigtig ).

Angelique sammen med Akeleje.

New Design, Barcelona og Maytime (tror ikke det er Maytime der mangler de lyse spidser.)

Spring Green i selskab med Skælhoved i lysegul som bliver 200 cm.

Hvor blev jeg glad da jeg så dette :0) det er Allium Prydløg i hvide, jeg trodede de var gået til.

Tulipan Sen Angeliue .

Tulipan Sen Angeliue og Narcis Thalia.

Spring Green ig White Lion.

I lørdags købte jeg 3 stk. Hvide Løjnantshjerte i baggrunden ser I hvid Sølvlys "Brunette" med det smukke mørke løv.

30 kommentarer:

  1. Hvor ser det fantastisk ud Margrethe og skønt med en så smuk mark i baggrunden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søse Gitte. Marken er bare så skøn men duften kan godt være kvalm.

      Slet
  2. Din terrasse og din have ser lækre ud. Jeg gør ikke ret meget i tulipaner, dels fordi de kun er pæne en enkelt sæson i vores lerjord, og dels fordi jeg ikke bryder mig om at se på deres blade, mens de visner ned.Så meget desto mere nyder jeg jer andres tulipanorgie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Jeg har også lerjord. Det med de visne blade lever jeg gerne med. Indrømmet jeg er selv lidt spændt på hvordan det ser ud når de visner. Det er jo første år jeg har så mange tulipaner.

      Slet
  3. Hej Margrethe.Dejlige billeder af din terrasse med udsigt.
    Og alle din skønne tulipaner.
    Hilsen Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette jeg er meget glad for den terrasse, der er morgensol.
      Jeg er vild med tulipaner. Jeg var lige ved at dåne da jeg så det flor Claus Dalby viste i dag.

      Slet
  4. Wow - hvor bor du flot :) Altså ikke blot din have, som er aldeles yndig med alle de dejlige pastelfarvede tulipaner (og fine sammensætninger) - men også ud til rapsmarken. Den bliver man bare så glad af at se på.

    Man får jo masser af ideer til løgsammensætninger her i blogland for tiden :)

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jammen der er så dejlig på landet.
      Tak for de fine ord.

      Slet
  5. Hvor sjovt, min Spring Green har blomstret længe og er sådan set færdig nu. Til gengæld er mine akelejer ikke så langt fremme som dine :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænks sig har jeg noget der blomster før dig Lisbeth. Når jeg kigger på din blog tænker jeg nemlig tit bor vi i samme land. Akelejerne købte jeg sidste år så, jeg hved ikke om det er tidlig eller hvad. Jeg har en del mørke Akelejer de er ikke ret store hmm....... underligt.:O).
      Glæder du dig ikke til på lørdag og få besøg af haveblogger og vise din smukke have frem. Det ser jo ud til vejret bliver flot.

      GO`DAG.

      Slet
    2. Ja det er utroligt at du har noget der blomstrer før mig, men det er dig vel ondt.
      Jo du kan tro jeg glæder mig helt vildt. Jeg håber også at se jer morsingbohavenisser herovre, når I har tid og lyst.
      Også god dag til dig, lige nu er det hundekoldt.

      Slet
    3. Hej Lisbeth. Det er sikkert vi kommer en dag, nu hved jeg hvor du bor. Dagen vil jeg bruge i drivhuset og over middag går turen til Heide´s planteskole og købe mange syrener siger jeg. De skal plantes langs min kærlighedsti. Fø´dags pengene skal bruges til træer.

      Forsat god dag til dig.

      Slet
  6. Hvor ser der skønt ud i din have, så meget stemning og charme ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord :) det gør en glad.

      GO`DAG.

      Slet
  7. Dejlige billeder fra en dejlig have :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak mit blomsterbarn.
      Jeg har fået plantet Big ears som du var så sød at give mig dagen efter MOR`S DAG.
      Du er tidlig oppe.

      Vi ses.

      Slet
  8. Hvor er det skønne kompositioner med løgblomster du viser, og hvor står de alle smukt endnu :-) Jeg skal vist også huske at kigge på din side til efteråret når der skal indkøbes nye løg.
    Jeg kan godt forstå at du elsker din nye terrasse, for hvor er den flot. Og den falder smukt ind i det hele allerede.
    Hvis bare du har nok stauder sammen med tulipanerne, så ser man ikke de nedvisnende blade. Jeg putter dem ind under stauderne hvis de står og strittler for meget når de visner. Akelejer bla. er rigtigt gode til at dække bladene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Hanne for de søde ord.
      Jeg suger også til mig på de forskellige blog`s. Jeg har sået en masse akelejer i forskellige farver dem har jeg store forventninger til. Tak for de gode råd.

      Slet
  9. Hvor ser det hele bare skønt ud. rapsmark og blodbøg......suk......maj måtte gerne være dobbelt så lang ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det.
      Ja maj måtte godt være længere og så 20 grader og ingen blæst ;D

      Slet
  10. Hvor er det dog en smuk terrasse du har.
    Flot gul mark i baggruden.
    H en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Åse.
      Sådan en rapsmark er flot.

      Også go´aften til dig.

      Slet
  11. Hvor ser det helt vidunderligt ud. Du er en heldig sild at have en mand, som kan tage fat og gider. Jeres udsigt over marker og dejlig have må være en lise for sjælen at sidde og nyde.

    SvarSlet
  12. Tak søde Nette.
    Jeg nyder det hver dag. Nogle gange går det efter devisen ( hun får sin vilje og jeg får fred ). Inderst inde tror jeg han er skabsgardner. For en time siden spurgte han hvor skal dit hegn op.Det var lige før jeg fik maden galt i halsen. Et hegn der blev købt sidste år. Rom blev ikke bygget på en dag du forstår !!!!!!!!.
    Men jeg er bare så glad, syntes selv haven er ved at blive til det jeg gerne vil have. I går fik jeg købt 16 Syrener som skal stå langs min kærlighedssti, tror det bliver mega flot. Men jeg er da heldig at han gider selv om jeg får " blikket ";D.

    SvarSlet
  13. Det er lige så smukt IRL som på billederne! Tak for rundvisningen, trods en strid vind! Jeg elsker at blive inspireret og håber at min lille have en dag bliver så flot og frodig som din multi <3
    Knus....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Søde Rikke.
      Nu hved jeg jo hvad IRL betyder. HI HI HI........
      Jeg er sikker på med de gener du har bliver din have også smuk ;D.

      Knus. Morgrethe.

      Slet
  14. Hvor ser det godt ud.
    Terrassen er blevet rigtig fin, den kommer i da til at nyde her til sommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Karina.

      Ja det håber jeg da, lige nu er det for koldt. Her har der småregnet det meste af dagen, grå og trist.

      Slet
  15. Hvor ser det skønt ud - og terrassen er superflot - forstår fuldt ud at du er glad for den. Udsigten over rapsmarken er fantastisk det er noget som jeg aldrig får og som er så misundelsesværdig:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lisbeth.

      Terrassen er jeg meget glad for, men har ikke tid til at sidde der lige i tiden.
      Der er så dejlig på landet :) vil ikke bytte med et liv i byen.

      Kh. Margrethe.

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)