fredag den 11. maj 2012

Purpur farvede blomster.


Selvsået Akeleje (lidt snyd den er i drivhuset) :o).

Phaeum bølgekronet storkenæb.

I mit hortensia bed skulle der gerne komme 150 Allium Purple Sensation.


Tulipaner. Shirley, Purple Prince. Quen of Night og Allium sperocephalon.


Min hyld Nigra Black Lace i selskab med Purple Prince, bølgekronet storkenæb og shirley.

Tulipaner Queen of Night sammen med Allium Purple Sensation.


Det er lige før Sensation folder sig ud i alt sin pragt.


Jeg ønsker mig rosen Violette til dette bed og så liiiiiiiiiige et par opstammet blodblomme træer.

Hold da op har lavet et indlæg uden at blive hægtet af.


GO`WEEKEND TIL ALLE JER DERUDE :o).

18 kommentarer:

  1. Hele 2 indlæg på en dag??? Nu overgår du da vist dig selv :D Går ud fra nettet kører upåklagelig i dag ;o)
    Det er nogle skønne billeder i skønne farver :O)Den Akeleje er da for lækker. Min i orangeriet er silkehvid og også smuk :o)
    Ses!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke.
      Det var for at prøve et kort indlæg for at se hvor lang tid det tog. og et langt indlæg med 8 billeder.
      Upåklagelig!!!!!!!!!!! over en time for 8 billeder er det ikke lang tid ????????????.

      Kh. Morgrethe.

      Slet
  2. Hrj Magrethe.Det bliver da et syn for guder,når alle dine allium
    springer ud.Nr.4 billed er bare helt efter min smag.
    skøn sammensætning af tulipaner.
    K/H Jette (mit lillr gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til de springer ud.
      Det er CD´s kasser.

      Kh. Margrethe.

      Slet
  3. Hej Margrethe - så du har også purpurfarvede blomster på i dag :) Det er umådeligt smukt, jeg elsker simpelthen Queen of Night og det bliver så flot når alle dine allium tager over. Jeg er også vild med din mørke hyld - bliver den stor og er den nem nok at styre?

    kh Ulla

    SvarSlet
  4. Jeg er også vild med den farve.
    Hylden skal klippes samtidig med sommerfuglebusken ca. 40-50 cm.over jorden.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  5. Glemte du ikke clematissen på det fjerde billede? Din have er virkelig smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jow tror den hedder O´grady ikke helt sikker.
      Tak for de søde ord.
      Jeg fik en del pengegaver, de skal bruges på træer hvad jeg mangler en del af.

      Kh. Margrethe.

      Slet
  6. Åhhh Margrethe det ser SKØNT ud!!!
    Jeg er også vil med den den farve.
    Rigtig god weekend
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Dette er også en farve jeg er helt vild med.
      Også god Weekend til dig.

      Kh. Margrethe.

      Slet
  7. Ja det er nogle smukke farver du har sat sammen - næste gang er din allium sprunget ud, så får vi vel også et billede?
    Kan ikke forstå det tager så lang tid af lægge billeder ud. For mig tager det højst 1 - 2 min pr. billede! Hmmm! (det betyder ingen hjælp fra mig)
    Den selvsåede akeleje passer jo fint i farve til storkenæbbet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja det gør i da.
      Mit netværk er bare så langsom. Hvis fjernsynet også kører går det helt galt :(.
      Der er 10 små frølinger inde i drivhuset håber det er samme farve.Hvordan de er endt derinde er mig en gåde.

      Kh. Margrethe.

      Slet
  8. Hvor ser det godt ud med alle de mørke tulipaner, jeg kan godt forstå, du ønsker dig den rose og blodblommetræerne, det vil blive så flot :o)
    Ja du kan godt regne ud, at det ikke tager så lang tid for mig at lægge billeder ud, så havde jeg ikke sat så mange ind :o) Du må klage over din forbindelse, hvis ikke det er fordi de er for store, når du lægger dem ind.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth.
      Har klaget !!!!!! sådan er det i udkants- Danmark.

      GO` DAG til dig.

      Slet
  9. Kære Margrethe

    Man har nok fået smag for tone i tone. Smukt er det. Hvad skal Violette klatre i? For det er jo en slyngrose. Forresten ville Claus' valmuer også gøre sig godt i dette bed. Hos mig blev de sidste år meget mørke i farven og ovre i det purpur/lilla farvede.

    Jeg måtte le, da jeg studerede billedet med hylden. For jeg kan genkende de lidt ..... anderledes multifarvede tulipaner. Jeg jagede en af mine havenaboer til Bilka i efteråret for at købe løg. Disse dage ser hun lidt anklagende på mig, for de står og ser ..... anderledes ud sammen med andre tulipaner i den lilla farveskala. Dine MÅ også være fra den rosa løgæske fra Bilka. Hahahahaha. Jeg har truet hende med at komme og hive dem op en nat, hvor hun sover :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Nette der tager du fejl :). Det er purpur mix. Alle sagde vent vent de skal nok få den rigtige farve, så jeg ventede og ventede..... men de er stadig fejlfarvet, i morgen lader de livet. Det er bare underlig dem der står i skygge har den rigtige farve. Det værste er det er 2 bede det drejer sig om. SURT.
      Violette er udsolgt så det er først til efteråret jeg får den. Hvad den skal klatre op ad finder jeg ud af til den tid. ( jeg overvejer at købe et svejseapperat til min søde mand ssssssssssssssssssssssså )
      Claus´valmuer er spredt i dette bed.

      Slet
  10. Oj Oj, hvor ser det skønt ud Og meget industielt :-)
    Jeg har også Hylden, og jeg synes at den er rigtig nem at styre. For min skyld måtte den godt gro lidt mere end den gør :-)
    Mine Sensation er også revnet, kun et par af dem, men de er der næsten. Og det ligner et rigtigt godt Allium år i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne.
      Min hyld må helst ikke blive mere end en meter.
      Jeg har også hvide Allium men de er ikke så langt fremme.
      Det er første år jeg har Allium.

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)