onsdag den 4. juli 2012

Roser 1 del.

Billeder af roserne der er i min have. Det er ikke dem alle der er i blomst endnu.
Denne rose har jeg ikke navnet på. Har i et bud ?. Tror det er en lillesøster til Rose de Rescht, den ligner både i højde og drøjde og blomst bortseet fra farven. Smuk er den.

Heritage.


Morlettii.

Willestrup.

Crown Princess Margreta.

Pat Austin.

Rosa ´Jardins De L´Sonne

Barcarolle den har jeg i drivhuset.

Bonica.

Constance Spry.

Felicite Parmentier.


Den er jeg i tvivl om. Måske Tea Clipper.

Ukendt. Modtager gerne et bud ?. Tror det er en buskrose for den bliver ikke så høj.

Heritage.

Alba Maxima.

Mary Rose.

William Shakespeare 2000.

Rose de Rescht.


Sharif Asma.


St. Swithun.

Louise Odier.

William Shakespeare.

Gertrude Jekyll.

Køning von Danemark. Jeg hved ikke lige hvordan man får prikker over bogstaver, og jeg tør ikke prøve mig frem, for tænk hvis jeg sletter alt det jeg lige har lavet ;).


Ukendt.


Bleu Magenta.


Flora Danica Rose.

Alchymist.


Pillgrim.

Winchester Cathedral.

Jude the Obscure.


New Dawn.


Ghislaine de Fe`ligonde.
Puha....... det tog godt nok lang tid at få registreret alle de roser. Jeg mangler stadig dem der ikke er i blomst. Jeg var ikke klar over jeg havde så mange forskellige roser. Vejret er pragtfuldt så jeg vil ud i haven og nyde det :). Del 2 kommer senere. Dejlig dag til jer derude.

36 kommentarer:

  1. Hej min kærrose.

    WOW, smukke sager:o) Jeg tror den ukendte skønhed hedder "Margrethe from the meadow". Jeg bliver mere og mere wild med de laksefarvede roser. Jude the Obscure og Tea Clipper (?) er helt og aldeles vidunderlige. Må jeg snart komme hen og få en sniffer?

    Vil ud og plante etårige stokroser ud. Vejret er jo helt fantastisk.

    Rosenknus fra konen i bakkerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde.
      Ja det må du da. Så kan vi blive rigtig høøøøje, her er en duft uden lige.
      Knus fra konen i Kæret.

      Slet
  2. PS: Ritch ratch filiongonggong....er også praaaaaagtfuld. Min er endnu kun en lille gnalling på 50 cm. Håber den bliver ligeså stor og flot som din.

    Nyd din kvalitetstid med Margrethe i haven.

    Flere knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver den.
      Jeg har nippet roser dagen lang.
      Knus

      Slet
  3. Hej Margrethe.Hold da op-33 forskellige roser.
    Kan da godt forstå at der er mange navne at holde styr på.
    Men smukke er de.Har kun to af dem du har vist-Gertrude Jekyll og New Dawn.
    Hvor du skriver om roser,har jeg lige lavet et indlæg om beskæring og opstamning.
    Rigtig solskinsdag til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Jeg har ca. 10 mere der ikke er i blomst.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  4. Smukke smukke roser Margrethe.

    Hvor er det en flot hedader du har lagt på din blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte.
      Hedaderen har min svigersøn lavet, det kan jeg desværre ikke selv finde ud af.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  5. Hvor har du mange dejlige roser. Det må dufte helt fantastisk i din have lige nu :)

    Elsker også de engelske roser

    SvarSlet
    Svar
    1. Roser er dejlige og duften henrivende.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  6. Hej Margrethe
    Du har mange skønne roser, man bliver helt chokeret, når man opdager hvor mange der er. Jeg har det ligesådan, der kommer et indlæg fra mig med mine roser lidt senere på dagen. Du har mange jeg ikke har, men så har jeg nogle andre :o) Venter spændt på dit næste indlæg. Sikken en duft der er i vores haver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Når det kommer på skrift må jeg da indrømme jeg var lidt chokeret. Utrolig så mange roser der findes.
      Jeg har nogle roser der blev klippet langt ned på grund af frost. Håber da de blomster inden vinter ;D.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  7. Hold da helt fast, hvor har du mange skønne roser, jeg er rose nybegynder og kan let fristes til mange flere, når jeg ser disse skønne billeder ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heidi.
      Jeg kunne også fristes til at købe flere, når man ser den ene dejlige rose efter den anden på bloggen.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  8. Enig - flot header og skønne roser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie.
      Godt vi har nogle svigersønner der kan :)
      Kh. Margrethe.

      Slet
  9. Hvor har du dog mange skønne roser, det er jo en ren rosenfest. Tusind tak for registreringen nu har jeg noget at gå efter for jeg kan mærke at jeg skal have mange flere roser. I weekenden sprang min Violette ud og den er så skøn, nu skal den bare blive kæmpestor.
    Prikker over bogstaver får du ved at trykke på tasten med de 2 prikker (sidder som regel ved siden af Å) og derefter på bogstavet o.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej søde Lisbeth har du Violette hvor er du heldig, den er ikke til at få fat i. ö tak for hjælpen :)))
      Kh. Margrethe.

      Slet
  10. Helt fortryllende, Margrethe - hvor er det skønt med rosentid og sommervejr, det bliver næsten ikke bedre. Heldigvis har du ikke bedt os vælge en favorit, det ville også være totalt umuligt. De er smukke allesammen og en imponerende rosenbusk - den Ghislaine de Fe`ligonde.

    kh Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Ulla.
      Det bliver ikke nemt er du klar over hvor mange der findes. Jeg har 3 Ghislaine de´Fe´ligonde. De 2 andre tog skade af frosten så de fik en kraftig beskærring, så de er ikke så store.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  11. Orv hvor har du mange skønne roser, der må dufte helt fantastisk i din have, det er bare med at komme ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg går sniffer dagen lang :))))))
      Kh Margrethe.

      Slet
  12. Hold da op hvor er de smukke - kan næsten fornemme duften gennem skærmen...
    Og sikke et arbejde du fik sat dig selv på med alle de navne - dem bliver jeg aldrig god til. Jeg nyder bare og elsker juli måned :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise.
      Ja det var noget af en opgave puha. Jeg nyder også juli måned der sker så meget i haven.
      KH. Margrethe.

      Slet
  13. Hvor har du dog mange smukke roser.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Åse.
      Tak også go´aften til dig.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  14. Hej Margrethe,
    Du milde sikke en omgang smukke roser.
    Det blev bare ved. Det må være den dejligste tid lige nu.
    Der er flere jeg lige skal have kigget ud. Leder efter en sart rosa rose til et bed.
    Dine er jo til at blive helt svimmel over;-) Dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.
      Det er en skøn tid. Syntes det er svært at vælge roser ud der er jo så mange smukke. Håber din svimmelhed er gået over ;D.
      KH. Margrethe.

      Slet
  15. Hej Mommi :O)))
    Hold da op det ser godt ud! Jeg kommer forbi i formiddag og snuser alt duften ud af dem ;O)
    Kh Marlene

    SvarSlet
  16. Jamen hvor fantastisk, sikke mange du kan præstere.
    Det bliver spændende at se, hvor mange flere du endnu ikke har vist!
    Sikke en duft du må have i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Jeg er også selv lidt spændt. De 5 af dem er på rosenpergolaen. Duften her i haven er skøn, jeg sniffer og sniffer.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  17. ......whauuuuuuu - det var dog en helt fantastisk mængde af skønhedder Margrethe. Det er med at nyde haven nu hvor de fleste af roserne er overmåde gavmilde og vejret ligeså :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  18. Hej Dorte.
    Du kan tro jeg nyder det, solen skinner næsten og ingen vind bedre kan det ikke blive :).
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  19. Sikke en masse vidunderlige roser du har!
    Jeg ved at der er fast deadheading arbejde når man har så mange roser, som du har ;-)
    Duften er nu helt ubeskrivelig. Når jeg kommer ned til min egen have, så bliver jeg mødt af den skønneste rosen duft:-D
    Go weekend k.Gro

    SvarSlet
  20. Waw en samling. Meget spændende, da jeg selv vil fotografere alle mine roser. Det er dejligt når man kender sine roser, selv om der altid vil være nogle der glipper. Tak for kikket - meget meget meget inspirerende ( Jeg får lyst til at købe flere)....

    Hilsen
    Deneksperimenterendehave

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)