onsdag den 21. marts 2012

Prøveopsætning af mine rosenbuer.

Jeg kunne ikke dy` mig måtte lige se hvordan det kommer til at se ud.
De 2 af buerne er placeret i "hækken" hvor der en åbning så man kan gå ind til kærlighedsstien. Buen først for skal flyttes et par meter.

Der er så her alle de andre buer skal være.


Set fra kærlighedsstien. De 6 buer der skal forbindes.

De skal lige flyttes 30 cm. så den første af rosenbuerne følger bedet. Ellers ødelægger jeg de lange kig jeg har. Det er så planen at  buerne skal omkranses af et bed. Arbejder på at finde roser og klematis som buerne skal dækkes med,  hvilke ved jeg ikke endnu.

Jeg mangler en bue den kommer først i uge 13. den skal placeres klos op ad terrassen. Det vil sige 1 bue skal ikke forbindes med de andre buer. 4 buer skal forbindes samtidig med at de skal forbindes med 2 sidebuer og som rosinen i pølseenden buen i hækken som også står alene. Smeden er sat på opgaven med at forbinde buerne.

Et kig fra vejen ind i haven.

Men først skal fliser på der hvor buerne skal være. Tror det bliver flot når buerne bliver forbunden. GO´aften til alle jer. OG JEG GLÆDER MIG TIL DET ER FIX `et.

22 kommentarer:

  1. WOUW!!!! Det bliver da helt fantastisk!! Er det Claus Dalby buer fra Bilka?? Det bliver spændende at høre hvilke roser og clematis du vælger, der er jo nok at gå amok i...! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja det er Claus Dalby buer fra Bilka. Når jeg fylder år ønsker jeg mig roser, roser og atter roser.

      Slet
  2. Ja hold da op det bliver da fantastisk flot :-D
    Glæder mig til, at se når projektet er færdigt.
    Forårs hilsner fra Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord. Jeg glæder mig også kan næsten ikke vente.
      Så fik jeg jo lige lusket et bed mere til HI HI-

      Slet
  3. Det er ikke sært, at du glæder dig. Man kan næsten se blomsterfloret for det indre blik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu har jeg kun to roser på listen den ene er Mme Alfred Carriere og Ade`laide Dorleans.
      Der er jo så mange at at der er svært at bestemme sig.

      Slet
  4. Hvor bliver det flot.
    Glæder mig til at se resultatet når der kommer blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg lukker mine øjne kan jeg lige se det for mig.

      Slet
  5. Wauu hvor er det flot. Det glæder jeg mig til at se og høre mere om. Det er godt nok smukt. Og når du så får roser og Clematis så bliver det da helt fantastisk. Og en kærlighedssti.........åhh hvor smukt.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har sagt til Carsten når det er færdig kan vi gå en tur igennem Rosenpergolaen og en tur ad kærlighedsstien. Man er vel romantiker.

      Slet
  6. Det bliver da SUPER godt :0)

    Vil glæde mig til at se det med planter, ved jo du er ret god til at få fyldt godt op i bedene i løbet af NO TIME ;0)

    Kh Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det håber jeg da. Jeg siger stadig snøft over de billeder der væk (lige da haven var så flot og frodig suk).

      Slet
  7. Wow, hvor ser det flot ud. Storslået var det første ord som faldt mig ind :-)
    Jeg kan sagtens se det for mig med roser og clematis, lune sommerdage og instekter der svæver fra blomst til blomst, ah. Du er en heldig Quinde :-)

    SvarSlet
  8. Du har ret, jeg er en heldig Quinde.
    Det er min fødselsdagsgave. Tror ikke min mand vidste hvor omfattende det var da han sagde ja, såsom fliser og et bed omkring.
    Så stor en have som jeg har skal der jo noget til.

    SvarSlet
  9. Det er da klart at der må laves en prøveopsætning jeg ville heller ikke kunne vente, når så meget guf står klar til opsætning og det ser ud til at blive helt fantastisk.
    Jeg er spændt på hvad du finder på at plante:)

    SvarSlet
  10. I mit hoved kunne jeg lige se 4 buer + 2 side buer men det blev for voldsom.
    Den måde de er placeret på nu tror jeg er god.

    SvarSlet
  11. Hold da op, sikken et arbejde, og hvor bliver det flot! En rigtig god detalje med at sætte buer i hækken, som ekstra markering af hvor man kan smutte igennem - og sikkert som del af et længere kik?

    SvarSlet
  12. Tak tror også det bliver godt.

    SvarSlet
  13. Kære Maggie,

    wow hvor bliver det lækkert med dine buer. Skønt med nogle markeringer, rumfornemmelse og noget højde til haven. Du er en rigtig heldig lille havenisse:o) Glæder mig til at se det. Håber du inviterer Nordmors Havetosseforening til "fernisering" når bue-installationerne er færdiggjorte:o)

    Hav en dejlig grøn weekend.

    Knus og tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er klart i kommer med til aaa´ "fernisering" kølig hvidvin , lidt til ganen mens vi lytter til Chopin.

      Selv grøn weekend.

      Slet
  14. Det ser supergodt ud... jeg glæder mig til at se MANGE flere billeder fra din skønne have :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  15. Claus Dalby siger, historiske roser ikke blomstrer hele sommeren. Men det er ikke rigtigt. Der findes mange historiske roser, som er remonterende. De kommer i alle farver, fyldte og mindre fyldte, og klematis klæder dem alle. Og næsten alle dufter henrivende. Hvis du vælger sådan nogle, bliver din have både smuk og særdeles velduftende.

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)