mandag den 5. marts 2012

Da Havenarkomanen og jeg gik i " frø." ;oD

Det er ikke altid vi tænker på konsekvensen af vores handlinger, hvor skal vi gøre af alle vores potter når de er priklet ud , det vil jeg tænke på nu. Jeg elsker at prikle de små planter ud, ren lise for sjælen. I år har vi gang i mange stauder, så som forskellige solhat , linaria vulgaris, codonopis kawatamii jade, og mange andre. Sommerblomster, Duksalvie, Klokkeranke, Løvemund, Jomfru i det grønne,Papaver (forskellige),Kornblomst, Tagetes Vanilla, Eskimo , mange forskellige Nicotiana(tobakplanter) og mange, mange andre.
Samt en hel del 2-årige. Digitalis, Erysimum, Verbascum osv. 


Dette er så min part, gule skilte for gule blomster, blå skilte for blå blomster osv. Det er da smart fundet på af  Havenarkomanens mand.

I kuvøse.

21 kommentarer:

  1. Ja det er da en genial idé, men hvor har du fundet de smarte skilte?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.

      Den geniale ide fik havenarkomanens mand. Efter sklitene var skrevet blev de laminerede. På skiltrne er der skrevet: navn på planten,højde, sommerblomst eller 2-årige, staude. Så er der styr på det. Fordelen er og så det skrevne ikke bliver snasket ved håndtering.`
      HH. Margrethe

      Slet
  2. Hvor har du været flittig og hvor ser det godt ud.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Du må også have en god aften.

      Slet
  3. Hold da op, det ser effektivt ud. Men du har ret - det kommer nok til at tage lidt plads med alle de potter, der bliver brug for.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg finder nok en løsning, det skal jeg.

      Slet
  4. Kære Margrethe.
    Det ser helt godt ud med farvekoder, har også selv en sæson haft sådan et bord, vi lavede tæt på 1500 planter det år, 500 stauder resten etårige, men sikke et arbejde. Vi priklede til midnat flere aftener, men vi blev så rigeligt belønnet sikke et flor af sommerblomster og gode stauder i flere sæsoner. Rigtig god arbejdslyst.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg kan lide at prikle så det gør ikke så meget.

      Slet
  5. For en ikke-selvsåer som mig ser det helt uoverskueligt ud... hatten af for jeres kæmpe arbejde :o)
    God fornøjelse med det hele - håber du finder pladsen... ;o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  6. Sjovt at se en anden, som også sår codonopsis. Jeg kender ikke den, du har sået, men har selv sået fire forskellige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min codonopsis er limefarvet. Hvilke faver har du?

      Slet
  7. Nu vi taler om havetosser ....... I må have flere hektar, som skal beplantes! Jeg har kunnet læse mig til, at I har drivhus, og det hjælper lidt på mit humør, for jeg er langt fra startet det så-halløj. Har ingen steder at gøre af dem. Der er grænser for, hvor mange vindueskarme jeg har. Min søn har en alder, hvor han NÆGTER at have mine planter på sit værelse. Æv. Så jeg må vente lidt.

    SvarSlet
  8. Hej Nette.
    Gør som Henrik, han bruger gulvet. Havetosse det elsker jeg at være. I morgen skal jeg til Bilka. Glæder mig til at blive udsat for hopperiet, stiller mig til rådighed over de Claus Dalby ting der hopper på mig ;D gerne mange ting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nette jeg tager den store trailer med. HI HI.

      Slet
    2. "Den store trailer" - den der havde sådan en!

      Vil lige pippe, at jeg IKKE har varme i gulvet nær et vindue! Tro det eller lad være!

      Slet
  9. Har du overvejet at bruge jeres gæsteværelse, der er et fantastisk lys? Go´tur i Bilka, I må da gerne købe nogle Dalby stativer til mig ;0) hvis I skulle få en uimodståelig trang til det ;D

    SvarSlet
  10. Ja men når solen er på, bliver der så ikke for varmt. Nøj må vi godt købe Dalby stativer til dig, hvor er vi heldige;D DET TROR JEG IKKE VI FÅR TRANG TIL..........

    SvarSlet
    Svar
    1. HAHA det regnede jeg heller ikke med :0) Men det var da et forsøg værd!

      Slet
  11. Hvor ser det bare spændende og velorganiseret ud, wow :-)
    Jeg elsker også at prikel, det er så hyggeligt. Og allerede næste dag, synes jeg at man kan se at planterne er vokset, fordi de bliver så glade af at få mere luft om tæerne... jeg mener, rødderne :-)
    Jeg priklede mine de første forleden, det er næsten helt højtideligt :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne.
      Ja man bliver helt forskrækket over den fart de har på. :o) Står og siger ro på i bliver alt for ranglede.
      GOD AFTEN TIL DIG.

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)