onsdag den 29. februar 2012

Min laaaaaaaaaaaaaaaaaaaange pergola

Lidt om min laaaaange pergola. Ide`en med pergolaen er at snyde øjet med valget af planter, samt skabe højde og rumindeling af haven. For at snyde øjet går beplantningen fra lyse farver til mørke  farver, så opnår man en effekt der gør at bedet synes længere.
Pergolaen skiller sig lidt ud fra det " normale " ved at den kun er "halv" det første stykke. Langs pergolaen mod køkken haven er der plantet en liguster hæk. Ja i læste rigtig en hæk. (vinden blæste alle bladene af roserne, så jeg fik en hæk HI HI ).

Fra græsplænen er der en åbning ind til køkkenhaven, der hvor pergolaen bliver bliver dobbelt .

Her ses pergolaen fra modsat side hvor den er dobbelt, samtidig runder den lidt.

Pergolaen set fra køkkenhaven .

Indgangen til køkkenhaven er via en portal  forbundet til pergolaen.

5 kommentarer:

  1. Det er så flot at farverne skifter fra svag lyserød, lyserødt, pink og purpur! En skam du ikke kan finde dine billeder fra sommeren 2011 :0(

    SvarSlet
  2. Det er godt nok noget af en pergola, du har der. Det ser flot ud, bliver spændende at se til sommer, når det hele blomstrer.
    Hilsen
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hvor ser det spændende ud. Jeg elsker pergolaer og rumopdelere i haven, så jeg venter spændt på at se dine med blomster til sommer. Ah, det er snart :-)

    SvarSlet
  4. Super fin ide... jeg glæder mig til at se flere billeder hen over foråret og sommeren...
    fru.leger

    SvarSlet
  5. Hvor er pergolaen flot. Glæder mig til at se billeder der fra til sommer.
    Ha` en god søndag aften.

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)