mandag den 27. februar 2012

Mit nye hegn "HÆK"

Det er sådan her på matriklen jeg må ikke få flere hække. ØV ØV ØV. MEN MEN så fandt jeg på denne løsning.
Ejendommen jeg bor på har været en 4- længetgård. På grunden lå der 27 granitsokler i forskellig længder. De 9 af dem fik jeg sat op ud mod grusvejen med passende afstand.(april 2011) så i december måned 2011 fik jeg et kraftig rionet sat op.
Grusvejen juni 2009 (svigersønnen Jesper der hjælper med at så græs)

April 2011 hvor stenene kom til .

December 2011 hvor rionettet blev sat op . Jeg har plantet forskellige slyngplanter som med tiden gerne skal dække.

Til foråret kommer der en portal mellem stenene.

16 kommentarer:

  1. Hej Margrethe

    Hvor er det en virkelig fin "hæk" du har fået. Det ser da super godt ud :-) og det er en rigtig god idé at udnytte at du havde de fine granitsokler.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  2. Hej Margrethe
    Det bliver flot, når slyngplanterne gror op af rionettet.
    Nu har jeg også tilmeldt mig som fast læser hos dig.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth og Anne-Mette
    Tak fordi i lagde vejen forbi.

    KH Margrethe

    SvarSlet
  4. Spændende med de sten og rionet :-D
    Jeg glæder mig til at se mere når det hele gror op.
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  5. Det ser rigtigt godt ud. Jeg har også rionetnet liggende som skal blive til nogle indvendige hække rundt om terrassen. Hvad skal portalen laves af?

    SvarSlet
  6. Det ser bare flot ud! Glæder mig til at se når klatreplanterne kravler op!

    SvarSlet
  7. Hej Gitte

    Portalen skal laves i træ.

    Hej skipper
    jeg glæder mig også ( det tager bare så lang tid.)

    KH Margrethe

    SvarSlet
  8. Pfft Pftt Lækker fyr på det første billede ;o)
    Godt og inspirerende indlæg!

    Kh Marlene

    SvarSlet
  9. Hej søde,

    hvor er det blevet godt med det rionet:o) Den der venter på noget godt, venter aldrig forgæves, vel?:o)

    Jeg glæder mig også til at se alle de slyngvækster, der kommer til at drapere rionettet og gøre det lækkert frodigt.

    Portalen over buen bliver lige prikken over i`et.

    Har også leget lidt med vilde planer idag.....noget der kræver hjælp fra en Knokkelmand.

    Vi drømmer og drømmer og drømmer, ikke Margrethe??

    Godnunatogsovnurigtiggodt...og tænk nu ikke for meget på blomster og haveplanlægning inden du skal sove! Så går det galt, ved du:o)

    Knus

    SvarSlet
  10. Hvor ser det godt ud med de grantisokler. Jeg vil godt bytte en af mine hække for dine sokler og rionet :-)
    Jeg ser flere og flere steder at folk bruger net og bla. vedbend istedet for hække. Det ser rigtigt godt ud. Jeg er sikker på at dit bliver virkelig smukt med slyngplanterne og portalen.

    SvarSlet
  11. Hvor bliver det godt! Det er nogle lækre granitsøjler, du har. Spændende hvad der kommer til at grå på hegnet!

    SvarSlet
  12. Der sker virkelig noget der på martriklen :-)
    Det bliver super flot med alle de slyng vækster!
    K.Gro

    SvarSlet
  13. Tænk at finde så smukke granitsøjler i haven - og det er da en rigtig smart måde at genbruge dem på. Den bliver meget mere levende og spillende end en traditionel hæk. Nogle af de clematis jeg satte sidste forår, nåede da at gro 2-3 meter og have fint blomsterflor, så jeg tror bestemt du allerede i år får smukke blomster i din 'granithæk'. ;D

    SvarSlet
  14. Et spændende projekt I har gang i. Der er sket store forandringer, kan jeg se. Tror det nye riohegn bliver flot med slyngplanter. Hvilke har du valgt?

    SvarSlet
  15. Hej Nette, Bente og I andre.

    Der er vedbend, Kaprifolie "Belgicera Select"og "Serotina" samt Arkitektens trøst. Går og tænker over hvad der skal være ind mod haven.
    Det med hækkene gør ikke så meget, det sætter gang i kreativiten.

    HH. Margrethe

    SvarSlet
  16. Lort det hedder vist kreativiteten.
    Søde tante Grøn hvad er det du skal bruge en Knokkelmand til?.
    KNUS Margrethe.

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)