søndag den 19. maj 2013

Energitransfusion.

Så har jeg været på min først haverejse til Holland og Belgien. Turen gik først til Keukenhof for at se tulipaner. Der var tulipaner i alle mulige farver. Til at begynde med skrev jeg diverse navne ned, men det opgav jeg ret hurtig. Det kan jo være nogen af jer kan bruge billederne til inspiration til efterårets løglægning.




















Efter 4 timer med tulipaner kunne jeg ikke rumme mere. Man kan sige turen næsten var i Claus Dalbys fodspor. Haverne vi besøgte var. Fancrever Høfke. De Heerenhof. Brinkhof. Dina Deferme . Og en planteskole. Dette laver jeg indlæg om senere. Turen varede kun 3 en halv dag. (mere kunne der ikke blive til, men hold op hvor var det lækkert at få en energitransfusion :)))))))). Håber alle har en god pinse.

27 kommentarer:

  1. Fantastiske billeder, du har taget, uanset hvordan man har det med tulipaner. Personligt synes jeg godt, de kan blive for meget, så jeg foretrækker f.eks. 3. og 4. billede, hvor der lidt luft blandt hovederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.
      Jeg kunne også bedst lide de bede hvor der luft imellem hovederne.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  2. Jeg kan godt forstå at du kom til at føle dig fyldt efter 4 timer. Så mange sanselige indtryk jeg får bare af at kigge billeder, og så har dine sanser jo været endnu mere stimuleret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Martin.
      Det var lige før det var for meget, men alligevel en god oplevelse.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  3. Hvilke lækre farvesammensætninger - jeg kommer næsten helt til at savle. Men jeg kan også godt forstå, at du blev mæt efter fire timer, for der er da knald på farverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.
      Det kan da godt give inspiration til farve sammensætning af et bed.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  4. waue super lækker blog og skønne tulipan fotos

    http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

    SvarSlet
  5. Hej,
    Smukke billeder.
    Wauv der er gang i tulipanfesten.
    Tak for synet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.
      Tak og velbekomme.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  6. Jeg kan godt lide det sidste billede. Hvad er det for nogle "spirblomster" tulipanerne står imellem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Det er en hvid Kejserkrone.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  7. Hej Magrethe.Overvældende billeder med alle de skønne tulipaner.Men kan godt forstå at der kan blive lidt for meget.Men det må være dejlig med sådan en havetur.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Det var overvældene med alle de tulipaner, men en kanon oplevelse. Det er ikke sidste gang jeg tager til Holland for at se haver.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  8. Kære Margrethe.
    Sikke en løgfest du har været til - super skønt og garanteret inspirerende.
    Jeg har lige læst hos Hortofilia at du har en gul druehyld, hvor har du købt den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      det var en meget inspirerende :).
      Druehylden er købt hos Heides planteskole i Thisted.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  9. Hej Margrethe, sikke en tur, I har været på, det kan man da leve længe på. Tulipanerne er super dejlige og man bliver da helt beruset af alle de skønne syn. De andre steder, I besøgte, glæder jeg mig også til at høre mere om.

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.
      Det var en tur jeg aldrig glemmer. Søde mennesker i alle de haver vi besøgte. Jeg regner med at lave et indlæg i morgen.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  10. Kære Margrethe.

    Tusind tak fordi du tog os med til Keukenhof. Sikke en masse smukke tulipaner. Den ene smukkere end den anden. Men den smukkeste af alle væksterne, er den høje blomst, du viser på første billede. Den der er lys i toppen og har brunlige nuancer og ser så varm og lækker ud. Kan næsten ikke vente med at se fortsættelsen af dit haverejseeventyr. Rigtig god dag i haven og godt du har din Basse til at hjælpe dig idag. Min Basse er flygtet på arbejde. Der er mere ro:o) :o)

    Kæmpekrammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Søde Tante Grøn.
      Åh det var så lidt. Tror du trænger til nye briller. Bare ven til næste have jeg viser.( jeg fik kuldegysninger da jeg trådte inden for havelågen. Det var skønt at Basse hjalp, men efter 4 timer havde han fået nok. Han skulle lige en tur til Ejerslev.(kom først hjem til aftensmaden :(. er du ved at være klar til den store dag :).
      Knus fra konen i Kæret.

      Slet
  11. Hej Momse.
    Ser spændende ud. Glæder mig mest til billeder fra private haver ;) men mon ikke jeg får chancen?
    Kh Marlene

    SvarSlet
  12. Hej mit blomsterbarn.
    Selvfølelig gør du det. Tak for kaffe i din smukke have.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  13. Gode billeder af de mange smukke blomster.
    Tak for rundvisningen.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Åse.
      Tak skal du have.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  14. Hej Margrethe.
    Længe siden jeg har set noget til dig. Dejligt at hilse på dig igen.
    Sikke mange smukke billeder. Jeg bliver helt mundlam. Det er ellers ikke så tit det sker. Wauh, hvor er det bare fantastisk smukt.
    Jeg har lidt svært ved at læse din skrift. Mon du kan skrive lidt større en anden gang?
    Venlig hilsen Malene.
    Måske ses vi igen i Kolding lige om lidt? Jeg kommer i hvert fald. Men jeg ved jo godt, at du og Marlene har noget længere. Det kunne nu være hyggeligt.
    Tak for de smukke billeder.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malene.
      Det var noget af en oplevelse, haven bestod også af mange andre ting end lige tulipaner.(heldigvis ellers kunne det let blive for meget.)
      Vi ses i Kolding søde Malene, men min Marlene skal noget andet.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  15. Ps. det med skriften skal jeg lige huske på. Det er nok fordi jeg har fået nye briller, det står tydeligt for mig :))).

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)