onsdag den 8. maj 2013

Nu skal det være..........

Uha hvor er det svært at komme i gang efter den lange blogpause jeg har holdt.

Billedet er fra det gule bed. Tulipan Mount Tacoma , Narcis White Lion og senere kommer Spring Green, Cheerfulness Narcis og Mount Hood.



Et kig i det store drivhus.

 Påskelilje Obdam.
 Purple Prince, Shirly og Queen of Night.
 Terrassebedet hvor der gerne skulle komme Marrytime, Barcelona, New Design, Blue Diamond, Apricot Beauty, Purpur Lady og Foxtrot.
 Purpurbedet. Tulipan Queen of Night.
 Ved indgangen til sydhaven har jeg plantet en masse Muscari latifollum, Iransk Scilla og Blå våriris.




 Muscari latifollum.
 Blå Perlehyacint.
 I det hvide bed Narcis Mount Hood, White Lion, Narcis Thalia og Hvid Hyacint.
 Tulipan Purple Prince og Shirley,




 Allium Purple Sensation den bagved kan jeg ikke husk hvad hedder.

 Tulipan Mount Tacoma, Narcis Thalia, Narcis Mount Hood, Tulipan Spring Green og hvid perlehyacint.


 Forglem mig ej.

Tulipan Purple Prince, Shirly og den i midten har jeg ikke lige styr på.

Her regner der en dejlig stille regn som er tiltrængt.

32 kommentarer:

  1. Det ser SKØNT ud, så dejligt forår. Dejligt du er tilbage, det er sådan en fin blog. Håber også Havenarkomanen snart kommer tilbage i blogland, hende savner jeg også. De bedste forårs hilsner til jer begge.
    KH Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne. Dejligt foråret endelig kom.
      KH. Margrethe.

      Slet
  2. Hej Margrethe,
    Skønt at høre fra dig igen, og jeg skal da love for at der er gang i blomsterfloret hos dig. Her hos mig har det også regnet hele formiddagen, men nu kan jeg se at solen så småt er ved at bryde frem, så jeg må ud i haven :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene. Tak. Det er helt vildt det der er sket på en uge. Håber du har haft et par dejlige timer i din skønne have.
      KH: Margrethe.

      Slet
  3. Hej Margrethe
    VELKOMMEN tilbage i bloglandia, du og dine skønne indlæg, har været savnet ;o)
    Hvor ser det godt ud i din have, og hvor er alt langt fremme. Jeg skal ellers lige love for at der er gang i drivhuset, det bliver da helt fantastisk når du får det hele plantet i haven.
    Jeg vil glæde mig til mange flere indlæg fra din skønne have ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi. Tak skal du have. Tror ikke jeg kommer til at mangle sommerblomster. En del af dem er 2- årige.
      KH: Margrethe.

      Slet
  4. Velkommen tilbage - du og din have har været savnet. Kender godt det der med ikke at kunne komme igang igen.... Skal love for det store drivhus er fyldt til bristepunktet ;-) Skønt
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne. Tak. Jeg regner med det bliver et skue uden lige. Sommer blomster er rare at have til at dække huller efter af klipning af stauder. Desuden mangler jeg et hav af stauder i mine bede.
      KH. Margrethe. Håber vi ses i Kolding.

      Slet
  5. Hej Margrethe.Velkommern tilbage i blogland.Du har været savnet.Og hvor ser der dejligt frodigt ud i din have.
    Glæder mig til at se mere til din skønne have.
    Rigtig god aften Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette. Tak. Vi mødes jo nok i Kolding. Også god aften til dig.
      KH. Margrethe.

      Slet
  6. Halløj igen Margrethe, hvor er det dejligt med et kig ind i din forårshave. Hvor er der meget der blomstrer hos dig og det ser simpelthen forrygende ud. Jeg glæder mig til at se mere.
    Hvor må det være tilfredsstillende for dig at se på alle dine priklede sager - her er det jo gået lidt skævt p.g.a. et dumt uheld med knæet.
    Det er dejligt med livgivende vand min have trængte og nu ser det så dejlig grønt ud:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Tak. Ja det var skønt med regn, selv om det normalt ikke er noget jeg er den store ynder af. Når jeg står og kigger på alle de små priklinger føler jeg mig meget rig :). Hvor er det synd for dig, det med dit knæ.
      KH. Margrethe.

      Slet
  7. Godt at høre nyt fra dig :) Det ser fortryllende ud i din forårshave, du må da have købt blomsterløg for en mindre formue. Kan godt forstå hvis du er helt overstadig over alle de narcisser og tulipaner i haven, WOW.

    Drivhuset ser også godt ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla. Tak skal du have. Det er de løg fra Bilka man fik smidt i nakken forrige år. I efteråret købte jeg "kun" 300 løg. Ville lige se hvor driftsikre de var. Tror ca. 25% er gået til. Stole, bord og pyntegenstande røg ud for at få plads alle de planter.
      KH. Margrethe.

      Slet
  8. Hej Margrethe
    Jeg har også tænkt på, at vi sidste år så masser af billeder fra jeres haver, så det kunne være sjovt at se nogen igen, I har jo som altid et helt tulipanshow. Godt du er med nu.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Tak. Det er ret vildt, alle Narcisserne er jo fået 2-3 blomster mere i forhold til sidste år.
      KH. Margrethe.

      Slet
  9. Sikke en masse skønne forårsvækster, du har i din have. Spring Green passer fantastisk til narcisserne.( den gule farvegentagelse)
    Men det har du sikkert også tænk over, da du plantede dem.
    God aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette. Tak. Det er nøje gennemtænkt :))). Kan godt lide tone i tone.
      Også god aften til dig.
      KH. Margrethe.

      Slet
  10. Dejligt at du er tilbage, håber at havenarkomanen følger dig. Flotte billeder og var der ikke noget med nogle portaler i haven du skal vise os fortsættelsen af - eller tager jeg fejl?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina. Tak. Tænker så det brager............ tror du tager fejl. Håber også Havenarkomanen vender tilbage.
      KH. Margrethe.

      Slet
  11. Velkommen tilbage også herfra. Du har tydeligvis ikke ligget på den lade side på havefronsten i din blogpause. Den vil eksplodere i farver om lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie. Tak. Nej det kan man ikke sige. Syntes det er sjovt at lave sommerblomster selv om det tager tid at prikle.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  12. Dejlige billeder og dejligt at du er tilbage. Når man kigger i dit drivhus er der jo mande skønne planter i vente. Dejligt forår til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe. Tak. Glæder mig ret meget til der er et blomsterflor uden lige. Også dejligt forår til dig.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  13. Hej Margrethe

    Hvor er det dejligt at du er tilbage igen efter en god lang vinter. Jeg har mange gange i løbet af vinteren været forbi din blog og håbede på, at du var der igen. Det er en fantastisk have du er ved at opbygge og der skete så mange ting sidste år, så jeg håbede på at der ville komme en forsættelse.
    De billeder du har lagt på nu vidner jo om et kæmpe eldorado som venter forude. Med alle de små børn der venter i dit drivhus kan det kun blive en fest i din have.
    Hvor jeg glææder mig til at følge dig igen, så velkommen tilbage.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    P.s Jeg håber også, som man af de andre her, at Havenarkomanen vender tilbage igen, det var utrolig spændende at følge hende, igennem hendes haveunivers.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia. Tak... Sidste år, var et år jeg vil mindes med stor glæde, over alt det jeg fik lavet. Nu er de ydre rammer ved at være i orden. Med alle mine små børn skulle alt bart jord gerne være dækket :)))), så jeg glæder mig også.
      Håber også Havenarkomanen vender tilbage.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  14. VELKOMMEN tilbage :o) Årh hvor herligt du er på banen igen...

    Og skønne billeder som altid. Glæder mig til at se meget mere.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lise. Laver snart et indlæg igen MEEEEEEN jeg tager lige på min første haverejse i næste uge :))).
      Kh. Margrethe.

      Slet
  15. Velkommen tilbage Margrethe :-) Du er ikke den eneste der har holdt pause, det har jeg også. Nu har jeg endelig langt om længe fået mig taget sammen til at lave et nyt indlæg. Så håber jeg at jeg kan holde gejsten oppe og lave i hvertfald et om ugen ;-) Håber da også snart at se mere til dig/din have igen.
    Hold nu op du har været i gang med at så. Det er jo helt vild hvad der står af planter i dit drivhus :-D
    Det bliver spændende at se når de bliver større.
    Der er også blevet flere af mine narcisser, men så er der til gengæld forsvundet nogle af min tulipaner. Så jeg er allerede i gang med at notere mig, hvad der skal købes mere af til efteråret.
    Skønt havesæsonen er kommet rigtig i gang igen.
    Hygge fra Marianne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne. Tak skal du have. Jeg er også i gang med at notere, hvad jeg skal købe af løg til efteråret. Syntes der skal masser af sommerblomster til, der skal gerne være et blomsterflor til laaaangt hen i efteråret. Skønt du også er tilbage.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  16. Jamen sødeste Margrethe....velkommen ud af vinterhiet skønt at høre og se nyt fra dig igen. Smuk forårs have du viser frem....det grønnes så hurtigt at det er svært at forstå....men en fantastisk effekt det har på humør og energi :0) Imponerende med småplanter i dit drivhus.....whau....siger jeg bare det kan ikke vare længe før der skal skrues ned i beden hos dig ;0)

    Rigtig god pinse til dig og dine og hils Marlene
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Dorthe. Tak. Det er ikke sådan at få tid til det hele ( selv om man gerne vil :)))). Der skal ikke mangle blomster i min have:)))).
      Også god pinse til og dine. Skal nok hilse Marlene.
      Kh. Margrethe.

      Slet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)