onsdag den 22. maj 2013

Have besøg hos Francrever Høfke i Holland.

Næste stop på turen var hos Fancrever  Høfke.  Haven er på  1400 m2.  Der var bare lige en hage ved de  haver   vi var blevet anbefalet at besøge....... de havde ikke åbnet . Tante Grøn havde spurgt Claus Dalby, han nævnte de haver vi besøgte. Men vi blev enige om ar spørge, om vi måtte se deres have. Da de hørte vi kom helt fra Danmark  fik vi lov. De var endda så flinke de gav os adressen på 4 andre haver vi også kunne besøge.( det gør vi næste gang vi kommer til Holland). En lang smal have med mange rum og hække. De fortalte det tog op til 4-5 uger at klippe hække og figurer  (noget af et arbejde må man sige ). De søjler, kugler  og græskar der er i haven er af sandsten som han selv laver.



Et kig ind til naboen. Der var en flot jernlåge .man kan lige ane den.



Sjov deltalje med den klippede fugl.

Et rum med vand.

Jeg var vild med alt det formklippede der er i haven, Carsten sagde flere gang  når jeg var for  ih og åhhh " nu skal du ikke få for mange ideer (det har jeg :).


Se Tante Grøn de dejlige græskar.

Et langt kig. 

Endnu et langt kig. Gæstfrie og venlige det var de. Hvis i kommer en anden gang,  så kom  sidst i juni  der er haven  på det højeste, var de sidste ord de sagde til os. Håber  i nød billederne. (det var svært at vælge, jeg tog mange billeder.) Næste stop var hos  Riet Brinkenhof. 

17 kommentarer:

  1. Smukt er det bestemt, men jeg kunne ikke selv forestille mig at have en have, hvor man hele tiden skal have gang i saksen for at formklipningen i skak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie.
      Hvis man havde folk til det ville jeg godt.( men det har jeg ikke:). Jeg tror der var 7-måske 8 rum. Men en spændende have.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  2. Hold nu op det er en smuk have. Fatter ikke den kun er 1400 m2. Den ser vild stor ud, men det er jo nok de lange kig der optisk snyder øjet :-) Hvor er det heldigt Margrethe, at i fik lov at komme ind og kigge selv om haven egentlig var lukket. Ha ha ja og jeg tror på du har fået nogle nye ideer ;-) :-D
    Knus Marianne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Den var meget lang, syntes også som om det var en meget stor have. I min egen have kan jeg se, jo flere ting jeg får tilføget jo større virker den. Tror ikke jeg lige med det samme skal komme med flere ideer. Jeg er ved at få lavet en terrasse, et hegn med rionet og en portal med låge. Så det går nok ikke....... desværre, men jeg kunne godt tænke mig at få inddelt min køkkenhave med 2 rækker æbletræer på et espalier. ( men det venter jeg lige med at nævne før til efteråret :)))).
      Kh. Margrethe.

      Slet
  3. Kære Margrethe.

    Uha uha, nu må JEG ha` en Gajol at sove på. Jeg elsker de fantastiske græskar:o) Tænk sig at eje et par stykker af dem, og så lige slænge dem et skyggefuldt sted i haven, hvor de kan blive godt patinerede og "mossede".

    En rigtig spændende have, I har besøgt. Det er flot med alle de levende portaler og jeg kan rigtig godt lide, at der er brugt blodbøg imellem alt det grønne. Hyggeligt at være på hollandsk havevandring med dig. Glæder mig meget til "vi" skal besøge Riet.

    Nu kalder dynen.........it`s hard to be a knokkelhavewoman i maj-storm.

    Knus fra bakkerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Søde.
      Havde du pandelygte på i haven i går aftes.
      Håber du har sovet godt.( godt vi har gajol når det går helt galt :)))).
      Lækkert at se andre haver vi bliver jo let haveblind ved kun at færdes i vores eget univers.
      Glæder mig til lørdag.
      Knis fra Kæret.

      Slet
  4. Hvor er det dog en skøn have I har besøgt. Jeg glæder mig til at følge med på resten af jeres havetur.

    PS: Din tekst på bloggen er altså meget lille, lys og svær at læse for sådan en halvgammel nærsynet en :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lene.
      Næste indlæg skal nok blive med større tekst ( jeg ser det tydeligt, men jeg har også fået nye briller).
      Næste indlæg bliver i aften. Det var jo noget grøn det hele på grund af årstiden
      Kh. Margrethe.

      Slet
    2. - undskyld jeg blander mig her, men Lene er du klar over at man kan zoome ind på sin skærm hvis man holder CTRL tasten nede og triller frem på scrollhjulet? - OK du kan også zoome ud igen ved at trille scrollehjulet den anden vej:o)

      Slet
  5. Kære Morgrethe.

    Dejligt at læse blog fra dig igen :-)
    Se den her have er lige efter min smag, smukt med alt det formklippede.
    Nyd din dag og hils på den bette ø.

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lone.
      Så bare vent til jeg viser billeder fra De Heerenhof.
      Du er savnet her i blogland.
      Jeg skal nok hilse a bette ø.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  6. Sikke en inspirerende have! Jeg elsker alt det formklippede, linjerne og kiggene!

    solbakken1908.blogspot.dk

    SvarSlet
  7. Hej Susanne.
    Jeg fik mange gode ideer ved at gå rundt derinde.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  8. Hej Margrethe.Utroligt smuk have du har besøgt.Elsker alt det formklippede.Og de græskar er
    er da bare flotte.Dejligt at man kommer hjem med ny inspiration.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Det var en fantastisk tur. Det er ikke sidste gang vi besøger Holland . Uha de ideer jeg fik.
      Også god aften til dig Jette.
      Kh. Margrethe.

      Slet
  9. Sikke en skøn have, her kunne du slappe af efter farveorgiet mellem tulipanerne;) Jeg misunder dem ikke de 4-5 ugers klipning, men hvor er det dog flot og der er godt nok mange ideer at hente - glæder mig til at se dem udført i din have.

    SvarSlet
  10. Hej Lisbeth.
    Der var rigtige mange ideer at hente.....meeeeen jeg har rigeligt at gøre. (man ved jo aldrig:))).
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet

Jeg vil blive glad hvis du ligger en lille kommentar. ;-)